Kompanija „Bambi” iz Požarevca planira ove godine da investira 12 miliona evra u povećanje proizvodnih kapaciteta kroz proširenje infrastrukture i uvođenje novih tehnologija.
Kako je najavljeno, izgled sadašnjeg proizvodnog kompleksa biće potpuno promenjen i izgrađena nova moderna fabrika.
– Ove investicije će nam omogućiti da najmanje udvostručimo proizvodne kapacitete u narednih pet do deset godina i spremni dočekamo sve nove izazove koji nas očekuju u ovom sektoru – najavio je Ognjen Lazić, direktor marketinga u kompaniji „Bambi”.
„Bambi” je prvi put privatizovan 2004. godine, a u okviru „Koka-Kola” HBC grupe posluje od 2019. Jedan od ciljeva je dalje širenje prodaje u okruženju i jačanje pozicija posebno u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Sloveniji. Nadležni napominju da je „Koka-Kola” počela da distribuira njihove proizvode pre godinu dana, što već daje značajne rezultate. U 2023. ostvaren je rast prodaje u Hrvatskoj za više od 40 odsto.
– To tržište specifično je zbog jake konditorske industrije. Ali činjenica je da zbog vlasničke strukture nije toliko napredovala kao naša jer je velikim delom još u rukama države. Generalno gledano, proizvođači iz Srbije imaju mnogo prepoznatljivih brendova u celom regionu. I mi kao kompanija imamo ozbiljan potencijal za rast. Recimo, već sada u BiH, kada stanete ispred police s konditorskim proizvodima, 80 odsto artikala dolazi iz Srbije – rekao je Dragan Stajković, generalni direktor kompanije „Bambi”.
Prema njegovim rečima, pojedina ciljana tržišta u ovom trenutku jesu i Egipat i Nigerija, gde traže adekvatnog proizvođača koji bi mogao da proizvodi „plazma” brend po njihovoj recepturi, a da ga „Koka-Kola” distribuira u toj zemlji. Isti planovi vezani su i za Rusiju, gde za sada sarađuju sa jednim većim kupcem.
– Proizvodi se izvoze u Irak, u narednih mesec dana prvi kamion će krenuti i u Libiju. Takođe, u svim većim objektima u Dubaiju možete da nađete „plazmu”, a čak sto taksi vozila smo brendirali – istakao je Stajković.
Prošla godina za kompanije u konditorskom sektoru bila je izuzetno izazovna, ali i pored toga zabeležen je rast. Cene sirovina porasle su od 40 do 60 odsto, naročito cene brašna i maslaca. Kasnije su se delimično stabilizovale, ali se nisu vratile na nivo iz 2021. Ove godine najveći problem za proizvođače slatkiša širom sveta jeste cena kakaoa, koja je izuzetno visoka.
– Već stižu inflatorni pritisci od čokolade. Prošle godine smo se unapred snabdeli potrebnim godišnjim količinama, od jednog od naših dobavljača, tako da smo mirni i nismo u 2024. planirali poskupljenja naših proizvoda – istakao je Stajković.